zondag 26 september 2010

Vergeet Vossen, hier is Pierre

Geen enkele voetballer in Europa is efficiënter dan Pierre. Figuur van de week Pierre scoorde 4 goals in 70 minuten, ofwel 1 goal om de 17,5 minuten. Eat that, Jelle Vossen!

Pierre was in zijn element. 'Of ik aangenaam verrast was dat ik meteen twee keer scoorde? Helemaal niet, want dit is wat ik al veertien jaar doe', zei hij laconiek. 'Ik weet wat ik kan. Mijn statistieken zeggen genoeg.'
'Of ik verrast ben dat ik Vossen doe vergeten? Nee, waarom?'
'Drie goals in 45 minuten vandaag, en dan nog één onterecht afgekeurd? 'Dat is toch niet de eerste keer in mijn carrière, hé. Blij dat het net vandaag lukte?
'Ach, scoren is mijn job. Ik heb nu eenmaal die kwaliteit, iedereen weet dat, al jaren, het is niet zo dat ik vandaag pas de neus aan 't venster kom steken hé. Een geheim heb ik trouwens niet, en ik slaap de avond voordien wél bij mijn vriendin. Mijn statistieken zeggen genoeg. Als de trainer mij opstelt weet wat hij mag verwachten,' zei hij laconiek.
'En dat de trainer mij weinig opstelt zoals de laatste weken? Tja, die vraag moet je aan de coach vragen. Ik weet alleen dat we al twee keer gelijk speelden toen de trainer mij passeerde.'
'Of ik hiermee in de gunst wil komen van Georges Leekens? Ik heb nooit afgezegd hé. Ik zie zoals iedereen dat er veel jong talent is bij de Duivels, maar scoren is het probleem. Iedereen weet dat ik altijd scoor, en ik ben zeker dat Georges Leekens ook een oplossing wil. Dus het lijkt me logisch dat ik erbij ben tegen Oostenrijk. Ik heb nog nooit ontgoocheld. Ik ben er zeker van dat ik nog altijd tussen de Rode Duivels kan lopen. Ik kan ons land nog veel goals en plezier bezorgen.'

1 opmerking:

  1. 'k Ziet al gebeuren met de winterstop, i.p.v.
    Lukaku naar den n'yzer gaat Pierre naar Anderlecht gaan.

    BeantwoordenVerwijderen